[ad_1]
به گزارش دلخوش
شهردار تهران خبر داد:
شهردار تهران از اخذ مصوبه ۲ خط تراموا چرخ لاستیکی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در سال جاری یک خط محوری آن اغاز شود.
به گزارش تجارتنیوز، علیرضا زاکانی، شهردار تهران چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در آیین اغاز عملیات اجرایی پروژه احداث خط ۹ مترو تهران با گفتن این که احداث خط ۹ یک کار عظیم و ارزندهای خواهد می بود، اظهار داشت: ما در مجموعه مدیریت شهری با همکاری همه قوا و دستگاهها یک راه جدیدی را اغاز کردیم و به مسیری راه تازه با افقهای دور برای انجام کارهای بزرگ دستیافتنی کردیم.شهردار تهران با گفتن این که ۳۲ ماه است که در شهرداری هستیم و در ابتدای این دوره به نظرات مردم مراجعه میکردیم مشاهده میکردیم که از بین بردن آلودگی هوا و ترافیک در صدر خواستههای شهروندان می بود، او گفت: این که ما تهرانی را متصور شویم که ترافیک و آلودگی هوا در آن نباشد، سلسله عمل های برنامهریزی شده را میطلبد. این دو مقصد بزرگ مورد نظر مدیریت شهری قرار گرفت.
۵هزار ۳۹۵ هکتار فضای سبز در کل به شهر تهران اضافه شده است
زاکانی با اشاره به مقصد دوم مدیریت شهری ششم گفت: دقت ما به حوزه فضای سبز علتایجاد یک برنامه رکنی و اساسی شد. در ابتدای سالهای انقلاب همه میراثی که شهر تهران در حوزه فضای سبز تحویل گرفت، ۳ هزار هکتار در قالب سرخهحصار، شیان و ۷۲ پارک می بود. در همین ۳ سالی که پشت سر گذاشتیم ما موفق شدیم که ۴۷۵۰ هکتار فضای سبز حوالی شهر و ۶۴۵ هکتار داخل شهر را گسترش دهیم. وی با اشاره به عکسهای انتشار شده از قطع درختان در خیابان ولیعصر در سال ۱۳۹۷ و شایعهسازی شبکههای معاند، او گفت: افرادی که این عکسها و اخبار را انتشار میکنند علاقه ندارند عمل های ما را ببینند و میخواهند عمل های گسترش فضای سبز شهرداری را نادیده بگیرند. شهردار تهران مقصدگذاری بر روی شریانهای شهر برای از بین بردن آلودگی هوا و ترافیک در دستور کار شهرداری خبرداد و در ادامه او گفت: ما موفق شدیم یک آزادراه، دو بزرگراه و ۹۸ اصلاح تقاطعی را برای از بین بردن گرههای ترافیکی به ثمر برسانیم.زاکانی از افتتاح ۱.۲ دهم از بزرگراه شهید بروجردی در سال جاری خبر داد و او گفت: بال غربی یادگار امام، فاز اول آزادراه شهید شوشتری امسال افتتاح خواهد شد؛ آزادراهی که ۱۶ کیلومتر است و بار ترافیکی را در تهران افت میدهد.او گفت: امید داریم که تونل ۹ کیلومتری شهید متوسلیان و بزرگراه آزادگان را با سه خروجی اشکار به تکمیل برسانیم و بتوانیم شبکه شریانهای شهر را به طوری تنظیم کنیم که گلوگاههای شهر پشت سر گذاشته شود و به افت ترافیک و آلایندگی پشتیبانی کند.
افت مسیر تهرانیها با ۹۶ اصلاح تقاطعی
شهردار تهران با گفتن این که ۹۶ اصلاح تقاطعی در دستور کار ما می بود که عملا ۷۹۳ کیلومتر مسیر تهران را به ۷۳ کیلومتر افت میدهد، اظهار داشت: مرحله سوم و با اهمیت ترین مرحله ما تحول در حوزه حمل و نقل و تشکیل منفعتبرداری بیشتری از حمل و نقل است. ۶۶ درصد حمل و نقل مردم با خودروی شخصی است. ما مقصدگذاری کردیم که ۳۰ درصد شهروندان از ماشین شخصی برای سفرهای درون شهری منفعت گیری کنند و ۷۰ درصد از حمل و نقل عمومی منفعت گیری نمایند. زاکانی در ادامه گفت: ما امروز نزدیک به ۳۰۳ کیلومتر خطوط متر ۷گانه با ۱۵۹ ایستگاه داریم. اما این آمار شهروندان و مدیزیت شهری را قانع نمیکند بلکه بر پایه تاکین نیاز باید قدمهای بلندی برداریم. بزرگترین چالش کا تامین منبع های مالی می بود چون از سپس اجرایی شرکتهای توانمندی در ایران تشکیل شدند. بخشی از این منبع های از طریق تسویه وی با اشاره به اراعه گزارش صبح امروز خود در هیات دولت او گفت: در وجود رییس جمهور توضیح دادیم که سال قبل ما برای ۱۲۴همت تعیین تکلیف کردیم و با یک افت مطالبات بانکی از طریق راه حلهای قانونی عدد ۶۹ همت را نهایی کردیم. ۲۸همت را تسویه کردیم و مابقی را در سال جاری تعیین تکلیف و تسویه می کنیم. ما به ازای این تسویه منابعی را از بانک میگیریم که به حملو نقل تزریق کنیم. این عمل برای هر دو طرف سود انبوهی خواهد داشت. شهردار تهران در ادامه تصریح کرد: خطوط ۷گانه با سرعتی مطلوب اغاز شد و برای ۴ خط تازه هم مقصدگذاری انجام شده که در اختیار شهروندان قرار بگیرد. این چنین خط ۹ به لطف الهی امروز اغاز میشود و عملیات احداث خط ۱۱ نیز در هفتههای آتی اغاز خواهد شد.
زاکانی با گفتن این که برخی از مسئولین مترو و روسای دورههای قبل پیغام داده بودند که چه تغیرات عظیمی در پایتخت رخ داده است، گفت: در راستای این تغیرات باید بگویم که خط ۱۰ را قرارگاه خاتم اغاز کرد و ساخت خط ۸، ۹ و ۱۱ شیوه جدیدی به خود گرفت، روشای دو سطحی که یک شرکت ایرانی و یک شرکت چینی پای کار آمدند که وجه اشتراک آنها شهرداری خواهد می بود که به گفتن کارفرما با امکانات چین و ایران یک بستر خوب را فراهم کرد. وی در تشریح سفر خود به چین او گفت: حاصل سفر من به چین اغاز سه خط مترو می بود. ملزوم به ذکر است که برای هر خط ۳ همت پول ملزوم است. خطوط ما اکنون ۱۷۰ خط و ۱۳۰ ایستگاه مترو است. اگر خط ۱۰ را خارج کنید الباقی ۱۳۰ کیلومتر مسیر را با حمایتچین و تکنولوژی ایران و چین کار را پیش میبریم.
اغاز به کار ۱۱۸۰ واگن در بهمن ماه ۱۴۰۳
شهردار تهران در ادامه اصرار کرد: خط ۹، ۵۲ کیلومتر و ۳۷ ایستگاه است که همه خطوط ۱۱گانه به غیر از خط ۵ را تقاطع میدهد. ۴۰۰ همت برای خط ۹ هزینه خواهد داشت که سپس از پیشرفت ۵ درصد از طریق تهاتر ملک تسویه انجام خواهد شد. ۱۱۸۰ واگن بهمن سال جاری در اختیار شهروندان قرار میگیرد. زاکانی افزود: نوشته ترامواهای چرخ لاستیکی که دو برابر مترو مسافر جا به جا میکند قضیه بعدی است که مجدد با یک طرف چینی و یک طرف ایرانی عملی میشود. مصوبه ۲ خط تراموا را از دولت گرفتیم که امیدواریم همین امسال یک خط محوری آن اغاز شود. وی به تشکیل عرصهای مطلوب برای حمل و نقل شهروندان اصرار و همین طور گفت: امید داریم مطابق توافقات، خریدهای داخلی و خارجی در سال جاری ۳هزار دستگاه ون برقی و ۲۷ هزار تاکسی برقی به تهران تزریق شود. ۲۷ هزار تاکسی را از خودروهای داخلی با پشتیبانی وزارت صمت تحویل میگیریم. شهردار تهران با گفتن این که امسال سال بینظیری برای جهش در عبور از هوای آلوده و مزاحمتهای ترافیکی خواهد می بود، او گفت: برای احداث خط ۹ با شرکت سابیر طرف قرارداد شدیم. برنامهای که برای ۱۴۲۰ برنامهریزی شد امید داریم تا سال ۱۴۱۰ عملی شود. بهترین همکاری بین ایران و چین امروز صورت خواهد گرفت که هر دو طرف سود ببرند. با انتقال اندوخته و تکنولوژی افقهای جدیدی در شهر خلق خواهد شد.
منبع :
فارس
دسته بندی مطالب
[ad_2]
منبع