[ad_1]
به گزارش دلخوش
اینستاگرام پر دانلودترین اپلیکیشن جهان است. به همین علت، جایگاه اختصاصیای در بین مردم دارد و محل مناسبی برای درآمدزایی به حساب می اید. در سالهای تازه نیز تعداد بسیاری از افراد با راه اندازی آنلاین شاپ یا تشکیل محتوای خلاقانه به جستوجو کسب درآمد از این شبکه اجتماعی بودهاند. اکنون سوال تشکیل میشود که «چطور یک کسب و کار موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟»
برای رسیدن به جواب این سوال و کسب درآمدهای میلیونی از طریق اینستاگرام باید چند اصل مهم را مراعات کنید. اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، از صفر تا صد راههای داشتن یک کسب و کار موفق در اینستاگرام را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.
استراتژی محتوا تدوین کنید
قدم اول برای داشتن یک کسب و کار موفق در اینستاگرام، تدوین استراتژی محتوا است. در این استراتژی باید مقصد کسب و کار خود را اشکار و سپس اغاز به جذب مخاطب کنید. اگر زمان یا اطلاعات کافی برای تدوین استراتژی ندارید، برای مشاوره اینستاگرام از افراد متخصص در این عرصه پشتیبانی بگیرید. ولی به طور کلی فروش زیاد تر، جذب فالوور و برندسازی از اهداف مهم تدوین استراتژی محتواست.
برای تشکیل محتوای متنی و ویدیویی یا گذاشتن استوری، برنامه دقیق داشته باشید و از قالبهای مناسب و دلنشین منفعت گیری کنید. در تدوین استراتژی محتوا حتما به دچار کردن مخاطب نیز دقت کنید. جواب به کامنتها و دایرکتها، تعامل پیج را بالا میبرد و علتجلب مطمعن افراد میشود.
محتواهای خلاقانه تشکیل کنید
خلاقیت در هر عرصهای، به جلب دقت مخاطب پشتیبانی میکند. با منفعت گیری از محتواهای خلاقانه به راحتی میتوانید در کسب و کار خود بدرخشید و مخاطبان بیشتری جذب کنید. متنهای گیرا و کاربردی بنویسید. از عکسهای باکیفیت و قشنگ منفعت گیری کنید و در این مسیر از محتواهای ویدیویی غافل نشوید. چرا که کلید ورود به قسمت اکسپلور اینستاگرام و کسب بازدیدهای میلیونی می باشند. خلاق و صبور باشید و در راه رسیدن به مقصد عجله نکنید.
تبلیغات در اینستاگرام را جدی بگیرید
زیاد تر کسب و کارها برای زیاد تر دیده شدن از تبلیغات منفعت گیری میکنند. احتمالا این روش پرهزینه باشد، اما تبدیل رشد کسب و کارهای کوچکتر میشود. بهترین گزینه برای تبلیغات در اینستاگرام، پیج بلاگرها و اینفلوئنسرها است. آنها در ازای دریافت دستمزد، محصول و خدمات صفحههای گوناگون اینستا را به مخاطبان خود معارفه میکنند. این افراد که زیاد تر فالوورهای میلیونی دارند، در افزایش فروش آنلاین شاپها زیاد موثر می باشند.
برای تبلیغات در اینستاگرام میتوانید با دیگر برندها نیز همکاری کنید. به این صورت که هر دو طرف، محصول و خدمات یکدیگر را در قالب پست یا استوری در پیج به اشتراک بگذارید و تبادل مخاطب کنید.
در اینستاگرام برندسازی کنید
برندسازی یکی از راه حلهای غیرمستقیم افزایش درآمد است و به دیده شدن کسب و کارها پشتیبانی میکند. با راه حلهای گوناگون همانند تحکیم بیو پیج، تبلیغات، برگزاری وبینار و منفعت گیری از پست و استوری میتوانید آگاهی افراد را از برند خود افزایش دهید و مطمعن آنها را جلب کنید.
هرچه تعداد مخاطبان بیشتری با نام و هویت برند شما آشنا شوند، زمانهای بهتری برای تبدیل آنها به مشتری خواهید داشت. یقیناً نگه داری این مشتریها، رابطه مستقیم با کیفیت خدمات و محصولات برند شما دارد.

از خرید فالوور فیک خودداری کنید
تعداد بسیاری از آنلاین شاپها برای رشد پیج و جلب مطمعن مخاطب، از فالوورهای فیک منفعت گیری میکنند، اما خبر ندارند که این کار ضربه بزرگی به کسب و کارشان میزند. اینستاگرام، فعالیت پیجها را در نظر میگیرد و در صورت شناسایی فالوورهای فیک، آنها را حذف یا پیج را مسدود میکند. در نتیجه، زحمات شبانه روزی این آنلاین شاپها در چشم بر هم زدنی هدر میرود.
در حقیقت، فالوورهای فیک اثری در رشد پیج ندارند. چون تعداد لایکها یا بازدیدها را زیاد تر نمیکنند و همانند روحهای سرگردان، حضوری خاموش و بیمنفعت دارند، بعد به هیچ وجه فالوور فیک خریداری نکنید.
با مخاطب در تعامل باشید
تعامل با مخاطب و مشتری در اینستاگرام و دیگر بسترها، حس مورد قیمت بودن را به مخاطب القا میکند. مدام با فالوورهای پیج در ربط باشید و جواب کامنتها و دایرکتهای آنها را در سریعترین زمان ممکن بدهید. در استوریها، نظرسنجی برگزار کنید و فعالیت مستمر داشته باشید. فراموش نکنید که جلب رضایت مشتری، با اهمیت ترین عامل پیروزی یک کسب و کار است.
از همه قابلیت های اینستاگرام منفعت گیری کنید
شبکه اجتماعی اینستاگرام، قابلیتهای تعداد بسیاری در اختیار کاربران قرار داده است. با منفعت گیری از این قابلیتها که شامل پستهای اسلایدی، لایو، پستهای ویدیویی و استوری می باشند، کسبوکار خود را بهبود بخشید. بارگذاری عکس از زاویههای گوناگون محصول، ویدیوی توضیح درمورد محصولات و خدمات، استوریهای تعاملی و ریلزهای خلاقانه، به پیروزی زیاد تر کسب و کار آنلاین شما پشتیبانی بزرگی میکنند.
کارکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید
اگر اکانت اینستاگرام خود را به فرمت بیزینسی تحول دهید، امکان منفعت گیری از قابلیت Instagram Insights را خواهید داشت. با این قابلیت، کارکرد پستها و بازخورد کاربران را تجزیه و تحلیل کنید و به شناخت بهتری از مخاطب برسید. اطلاعات حاضر در Instagram Insights به شما پشتیبانی میکند تا استراتژی محتوایی کاربردیتری تدوین کنید. در کل میتوان او گفت که تحلیل دادههای Instagram Insights در رشد پیجهای کاری زیاد موثر است و کسبوکارها را یک قدم به پیروزی و کسب درآمد بالا، نزدیکتر میکند.

کلام آخر
در مقاله «چطور یک کسب و کار موفق در اینستاگرام داشته باشیم؟» به تعدادی از راهکارهای موثر برای رشد کسبوکارهای آنلاین اشاره کردیم. با مراعات این موارد میتوانید به مرور زمان ناظر افزایش فروش محصولات و خدمات خود باشید. یقیناً، پیروزی یک شبه به دست نمیآید و برای رسیدن به آن باید صبر و استمرار به خرج دهید.
اگر زمان کافی یا تخصص ملزوم برای تشکیل محتوا در اینستاگرام را ندارید، حتما از افراد متخصص پشتیبانی بگیرید. مشاوره کسب و کار، تبلیغات، تشکیل محتوای متنی و ویدیویی و ساخت تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام، از جمله کارهایی است که در تعداد بسیاری از آژانسهای دیجیتال مارکتینگ معتبر انجام میشود. یقین باشید که با تشکیل تغییرات کوچک در کسب و کار خود به دستاوردهای بزرگی دست اشکار خواهید کرد.

دسته بندی مطالب
[ad_2]