فعالیت ۳۶ خودروساز در سرزمین خودروسازی نیست!

فعالیت ۳۶ خودروساز در کشور خودروسازی نیست!

[ad_1]

وزیر صمت:




وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که فعالیت ۳۶ خودروساز در سرزمین خودروسازی نیست، بلکه ماشین بازی است در رابطه واردات خودروی کارکرده او گفت: نگرانی برای تخصیص ارز در این عرصه وجود دارد، اما این نوشته از بین بردن خواهد شد.



به نقل از تجا‌رت‌نیوز، عباس علی آبادی وزیر صمت در نشست با مسئولین بسیج دانشجویی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر او گفت: در رابطه واردات خودروی کارکرده، نگرانی برای تخصیص ارز وجود دارد، اما این نوشته از بین بردن خواهد شد، امکان پذیر واردات این ماشین‌ها علتافزایش مطالبات ارزی بشود که باید از ارز‌های با منشا خارجی برای اینکار منفعت گیری کرد و بانک مرکزی در حال بازدید نوشته است.

آخرین اخبار ایران و جهان ,اخبار ورزشی و اقتصاد ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی وفناوری را در وب سایت خبری دلخوش دنبال کنید.

او همین طور گفت: ما به سمت ماشین‌های نسل تازه در حرکت هستیم، ماشین نباید دغدغه مردم باشد و باید به وفور تشکیل بشود و مردم بتوانند خودشان از بین مدل‌های گوناگون انتخاب کنند.۳۶ خودروساز داریم که به نظرم این کار خودروسازی نیست بلکه ماشین بازی است، چون مقیاس‌های تشکیل برای هیچکدام از آن‌ها محقق نشده است.

علی آبادی در جواب به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف اتاق بازرگانی ایران او گفت: برای اتاق بازرگانی در چارچوب سیاست‌های نظام تصمیم گیری شده و ما هم بر پایه قواعد عمل می‌کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جواب به سوالی در خصوص حادثه معدن طزره در دامغان و فوت ۶ معدنچی به علت قصور مدیران معدن و سابقه تخلفات تیم مدیریت این معدن، افزود: سپس از حادثه، من از این معدن بازدید کردم، کارگروهی در آنجا راه اندازی شد و کمیته‌ای برای بازدید تعیین کردیم، تحلیل اول این می بود که گاز متان جمع شده و با سایش حرکت یک لکوموتیو جرقه‌ای تشکیل شده که علتانفجار شده است، معادن زغال سنگ حقوق دولتی ناچیزی دارند و معدن هم در اختیار وزارت رفاه است و خود ما هم مطالبه گر هستیم، فرایند رسیدگی در قوه قضاییه است و نمی‌توان تا حصول نتیجه، اظهار نظر کرد، من هم نوشته را جستوجو می‌کنم تا به نتیجه برسد.

وی در خصوص وضع تشکیل و اراعه ماشین در سرزمین او گفت: زیرساخت خودروی برقی در سرزمین ما کاملا فراهم است، چون همه نقاط سرزمین برق دارد و ما در منطقه شرایط خوبی برای گسترش ماشین‌های برقی داریم، این عمل هم از نظر اقتصادی و هم از نظر زیست محیطی کاملا در دنیا جا افتاده و برای مثال در نروژ ۸۰ درصد ماشین‌ها برقی می باشند یا در چین همه حمل و نقل عمومی برقی است.

علی آبادی گفت: شارژر‌های سریع می‌توانند در کمتر از ۱۵ دقیقه یک ماشین را شارژ کنند و ما در تهران ۷۰ شارژر نصب کردیم تا آخر امسال در کل سرزمین ۵ هزار شارژر ایرانی نصب خواهد شد. 

وی او گفت: کشته‌های حوادث رانندگی فقط بخاطر کیفیت ماشین نیست بلکه حالت جاده‌ها و فرهنگ رانندگی هم تاثییر گذار است، در خصوص کیفیت ماشین ما استاندارد‌های ۸۵ گانه نظیر روشنایی روز گذاشتیم که زیاد هم برای سرزمین ما کاربردی نیست، اما درمورد استاندارد‌های مهم در ایمنی تکلیف کرده ایم که جدای از قیمت ماشین باید برای همه محصولات به طور کامل و با کیفیت بالا، مراعات بشود.

وزیر صمت در خصوص افتلاستیک اصرار کرد: ما هفته قبل به اندازه نیاز ۳ ماه سرزمین لاستیک توزیع کردیم و به وفور لاستیک وجود دارد، اما تقاضای کاذب داشتیم و ذخیره در خانه‌ها انجام می‌شد. تعرفه لاستیک را اصلاح کردیم تا قاچاق کم بشود و قیمت کارخانه را هم تحول دادیم تا تشکیل افزایش یابد.

وی در جواب به سوالی مبنی بر نحوه قیمت گذاری سیمان افزود: ۱۷ کارخانه سیمان در حال احداث داریم که صاحبان آن‌ها حاضر به تکمیل مطرح‌ها نیستند، چون فروش سیمان چندان به صرفه نیست و کارنجات سیمان زیان ده می باشند و سود چندانی ندارند، در صنعت لوازم خانگی هم تقاضا افت یافته و در اغاز زیان می باشند، کشش بازار تعیین کننده قیمت است، سیاست من در همه صنایع، قیمت‌گذاری دستوری نیست و به بازار رقابتی باور دارم، اما تا رقابتی شدن بازار ناچار به قیمت‌های دستوری هستیم.

وزیر صمت او گفت: بزرگترین چالش سرزمین صادرات مواد خام است و مطالبه خود من هم قبل از وزیر شدن همین می بود، این موضوعات را بار‌ها نقل کرده ام، نگاه امروز من خام فروشی نیست، اما در اجرا، مسائلی وجود دارد، بعضی اوقات هنگامی می‌گوییم خام فروشی نکنید جواب خواهند داد که الان به نقدینگی نیاز داریم و زمان برای تبدیل به محصول نداریم، اما باید تحمل کرد و بدنبال تشکیل پول سریع نباشیم.





منبع :


تسنیم






[ad_2]

منبع