بلیط هواپیما گران می‌بشود؟

بلیط هواپیما گران می‌شود؟

[ad_1]

به نقل از تجارت‌نیوز، محمد محمدی‌قسمت درمورد یارانه سوخت هواپیما فرمود: نرخ سوخت باید واقعی بشود و این خواست دولت و حتی شرکت‌های هواپیمایی است؛ اما اکنون تنها مزیت رقابتی شرکت‌های هواپیمایی ایرانی، در جنگ نابرابر حوزه هوانوردی، همین یارانه سوخت است، چون همه دنیا به شرکت‌های هواپیمایی پشتیبانی می‌کنند. این تعریف یا پشتیبانی نقدی است یا به راه حلهای دیگر.

او همین طور گفت: ما در یک جدول نرخ همه‌شده قیمت هواپیما را تعیین کردیم، این چنین نرخ حساسیت قیمت سوخت به نرخ بلیت هواپیما را اشکار کردیم؛ یعنی اگر قیمت سوخت ۶۰۰ تومان با زیاد تر باشد، خروجی آن اشکار است. ما در شورای عالی هواپیمایی کاملا موافقیم که این نرخ واقعی بشود. اما نظام و سرزمین باید بپذیرد که قیمت همه‌شده بلیت نمی‌تواند تابع نرخ‌گذاری اشکار‌شده باشد، یعنی نسبت نرخ حساسیت سوخت به نرخ بلیت باید مراعات بشود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با گفتن این که همه بزرگان نظام برای تصمیم‌گیری این نوشته مهم جلسه می‌گذارند، او گفت: این تصمیم دلایل و اثرات بسیاری می‌تواند بر صنعت و اقتصاد داشته باشد که محاسن و معایبی هم دارد که باید در کمیسیون اقتصادی دولت به‌گفتن مرجع تصمیم‌گیر این نوشته بازدید بشود تا تصمیم نهایی گرفته شده و به تایید رئیس‌جمهور برسد و ابلاغ بشود.

تشکیل سوخت هوایی ایران، کمتر از پنج میلیون لیتر در روز است

محمدی‌قسمت با گفتن این که کلیه تشکیل ما در سوخت هوایی کمتر از پنج میلیون لیتر در روز است، او گفت: بنزین هوایی با بنزین معمولی متفاوت است. مشتقاتی از نفت سفید با افزودنی‌هایی ترکیب شده و سوخت هوایی را راه اندازی می‌دهد و فرآیند آن با تشکیل بنزین معمولی متفاوت است. در نتیجه به نوشته ناترازی سوخت ارتباطی ندارد؛ این چنین مقدار مصرف پروازهای داخلی و خارجی شرکت‌های داخلی، ایرلاین‌های خارجی، نیروهای مسلح، شرکت‌های هلی‌کوپتری است.

وی با گفتن این که شرکت‌های هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت بلیت نیستند، او گفت: سازمان هواپیمایی، تعزیرات و قوه قضاییه به نوشته افزایش قیمت بلیت ورود کرده  و جریمه‌های سنگینی وضع کردند. ما یقیناً سخن شرکت‌های هواپیمایی را هم می‌شنویم. اکنون به‌گفتن‌ دولت برای‌ رای دیوان برای آزادسازی بلیت هواپیما خواست اعمال ماده ۹۱ کردیم و این رای موقوف‌الاجرا شده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه گفت: یقیناً رای دیوان عدل باید در آینده نزدیک اشکار بشود. اگر این رای تعیین تکلیف بشود، تکلیف نرخ‌گذاری هم معلوم خواهد شد. ضمن این که در شورای عالی هواپیمایی هم برای واقعی کردن نرخ تلاش می‌کنیم؛ تابته تا آخر سال برنامه ای برای افزایش نرخ نداریم و سپس از آن مصوبه شورای عالی هواپیمایی مبنای عمل است.

محمدی‌قسمت درمورد اعطای مجوز به ایرلاین‌های خارجی‌ برای انجام بخشی از پروازهای داخلی گفت: این یک کار مرسوم در دنیاست و جزو اختیارات خاص سازمان هواپیمایی کشوری محسوب می‌بشود که از دولت برای اعمال آزادی‌های پنجم تا نهم مجوز بگیرد و بنا به اختیار خودش این آزادی را در اختیار شرکت‌های خارجی ثالث قرار دهد.

سازمان هواپیمایی، اعطای مجوز به ایرلاین‌های خارجی برای پروازهای داخلی را پیگیری می‌کند

وی‌ در ادامه گفت: این اتفاق در برخی موارد هم رخ داده است و ۲۷ پرچم در ایران پرواز می‌کنند و برخی از اینها آزادی پنجم دارند. ما باید از این ظرفیت منفعت گیری کرده تا بخشی از فاصله ۳۰۰ فروند افتناوگان را جبران کنیم؛ مشروط به این که ملاحظات زیرساختی از جمله امنیتی، سیاسی و اقتصادی را هم در نظر بگیریم. ما نباید در شرایطی که ۳۰۰ هواپیما افتداریم، خود را از این نوشته محروم کنیم اما باید معایب و محاسن را بسنجیم.‌ یقیناً ما به گفتن یک زمان به این نوشته نگاه می‌کنیم و سازمان هواپیمایی کشوری هم این نوشته را ‌پیگیری می‌کند.

آخرین اخبار ایران و جهان ,اخبار ورزشی و اقتصاد ,فرهنگ وهنر ,تکنولوژی وفناوری را در وب سایت خبری دلخوش دنبال کنید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با گفتن این که به گفتن دستگاه هوایی سرزمین باید همه زمان‌های خود را برای گسترش ناوگان انجام دهیم، او گفت: امروز حق همه ۸۰ میلیون جمعیت ایران است که در ۱۰۰ فرودگاه سرزمین هر زمان که بخواهند سوار هواپیما شوند و این کار می‌تواند از طریق تحول نرخ یا گسترش ناوگان صورت گیرد.

محمدی‌قسمت با گفتن این که حمل‌ونقل شقوق مختلفی دارد، او گفت: احتمالا قسمت‌های جاده‌ای، ریلی هم اهمیت بیشتری داشته باشد اما همه شقوق حمل‌ونقل باید به پشتیبانی هم همراه شوند؛ ما هم باید دامنه را باز بگذاریم که هر فردی بتواند از برتری خود منفعت گیری کند. همه ۸۰ میلیون ایرانی هم حق دارند در صورتی که شرایط ملزوم را داشته باشند از حمل‌ونقل هوایی منفعت گیری کنند. در عین حال حمل‌ونقل ترکیبی جزو اهداف عالی همه کشورهای دنیاست، اما ما نباید خود را محروم کنیم، چون نیاز واقعی ما ۵۰۰ فروند است.





منبع :


ایسنا





[ad_2]

منبع